18

Probably the MOST complete software book on a very broad subject.

This is book to read for those of you are near college grad, first job in the industry. But to the level of detail and broad coverage this book has I think it’s actually a great book for everyone in the industry almost as a “baseline”

From requirements, project planning, workflow paradigms. Software Architecture design, variable naming, refactoring, testing, releasing the book covers everything, not only high level but also in reference to C.

Why C ...because in the consumer electronics, automotive industry, medical electronics and other industries creating physical products c is the language of choice, no changing that. BUT it’s not a C book... it contains C and goes into dept into C but it’s not a C book, C is more like a vehicle for the book, because there are long established, successful industry’s built around it. Plenty of examples.

When I say it’s the most complete on a broad subject seriously like example the chapter about the C language is not a brief over like many other books, for example 10 pages alone are dedicated to just pointer! Many C books have only a few paragraphs on the subject. This goes on depth.

Other topics, recursion, how to write documentation for your code.

Lots of detail and philosophy of the construction of software.

Even if you are a veteran software engineer you could probably learn a thing or two from the book.

It’s not book that you can finish in weekend, unless you can read and comprehend over 1000 pages.

Very few books cover such a broad topic ALL while still going into great detail on those subtopics. the second part is what lacks in most “broad topic books” ..

Code Complete.. is definitely “Complete”

So the image doesn’t match the rest of my book images because I tried to make an amage to cover of the book, inception style kinda haha 😂

Comments
  • 4
    Huh, nice keyboard flash

    @Jilano gotcha this time *Winks*
  • 4
    @ScriptCoded see the inception? I tried to make an amage to the image on the cover hahah
  • 3
    @QuanticoCEO Haha oh crap! I saw the book in the background, but I didn't realize they were the same! Good one there ;)
  • 1
    @ScriptCoded that’s why the photo is different from the rest lol .. it doesn’t follow the previous photos but I had to lol
  • 1
    That's a double keyboard flash.
  • 3
    Ah, I tough you edited the book cover to have the keyboard image, it really has that image by default.
  • 3
    @Bybit260 LOL no, yeah that photo on the book is the photo on the second edition of the book lmfao I figured I’d set the photo up and it be a cool little Easter egg, but having to explain it ruins it now haha
  • 1
    Oh nice, this is one I actually recently already picked up I’m glad it’s viewed in high regard!
  • 1
    Do I see a sneak peak for tomorrow?
  • 0
    @Bubbles hahaha! I thought about it then thought nah that would be too obvious maybe I’ll do that one tomorrow... maybe next Friday maybe in 2 weeks nobody knows not even I until tomorrow when I wake up. Hahah
  • 0
    @QuanticoCEO do you have a book picking process? How do you decide?
  • 0
    Unfortunately, ford bucked that trend and half of their shit runs embedded windows and dotnet now 😮
  • 2
    @Bubbles there’s somewhat of a pseudo process im still trying to figure out myself.. i noticed a pattern this morning based on the photos I have posted for the last 8 days or so. I think I could follow that pattern

    My process of deciding is, revelvance to recent book posted. Similar of the other day I had freed brooks book, with the OS360 and mythical man month then posting the compiler book, by Fred brooks partner. Fred brooks name was referenced in one of the books posted prior to posting it, a few of the books posted referenced that art of computer programming which was posted last Thursday, etc there’s a way to link all the books together either author, subject, time, referenced, even the author working with a coworker who also published a book, etc...

    Lol maybe I should make a rule that the only way to post a book is if the book can somehow be tied back somehow in any way to a previous book posted.

    This way all the books could be linked together in some sort of crazy linkage lol

    And almost a game could be made of guessing the next book based on knowledge of previous books, challenging because people have to research to find some sort of connections between the books hahaha
  • 2
    @SortOfTested from the Main vehicle ECU or Center stack yes, but the Other modules of the car made by global suppliers do not follow that trend, they can’t do that. Most of the suppliers have products that are sold to many OEMs with slight software differences for the vehicle network communication everything else being the same... I can tell you we do not do the .dot with our ford programs.. all of our stuff is C, using CAN, Lin or auto Ethernet.complience with AutoSAR, MISARA, iso26262
  • 2
    @QuanticoCEO
    Just saying everything ford themselves puts out is, and it sucks. It's fragile and unreliable.
  • 0
    @SortOfTested no comment lol our work with Ford is limited
  • 2
    Yeah just keep the pictures of dat keyboards ass coming
  • 0
  • 0
    Where is the download link please?
  • 1
    @QuanticoCEO a fascinating thought process. It seems like a fun process for you :D
Add Comment