24
FBIGuy
4y

Let's have a poll here. What do you use?

1.PC
2.Mac
3.Linux

Comments
  • 3
    DOS :3
  • 12
    1, 2 and 3, fight me
  • 0
    Arch, Ubuntu and Win7. Never have I tried Mac.
  • 24
    Am I supposed to answer 1 and 3 because I use Linux? A PC is a personal computer and I'm quite sure that Windows, Mac and Linux all run on PCs. PC != Windows.
  • 6
    GNU/Linux
  • 0
    Linux - KDE Neon and OpenSUSE
    macOS as my main machine though
  • 4
    I dual boot plan 9 and os/2
  • 15
    Any computer that is for personal use is a pc, doesn’t have to be fucking windows.

    A tablet is a PC

    A smartphone is a PC

    A gaming console is a PC

    A fucking microwave oven can be considered a PC
  • 5
    Also, linus torvalds is known to have used MACs (with gnu/linux installed) :)
  • 3
    @-vim- I think we can assume OP meant windows
  • 10
    @vityavv yeah, but I’m just fucking tired of people hogging that term while we could use it in way more useful way to just use it for windows.
  • 0
    Ubuntu 16.04
  • 0
    @jdatap are you going to switch to 18.04?
  • 0
    @vityavv I should.
  • 5
    @senzory this is no poll, it's the sneakiest diss ever.
  • 1
    Is it pc or windows? Cause if it’s pc then both 2 and 3 need 1 to run on
  • 1
    Windows for gaming
    MacOS as my primary OS
    Linux and BSD on virtual machines for testing
    😌☺️
  • 0
    Laptop
  • 0
    1 and 3 and soon 2 (fuck you cross-platform and apple)
  • 2
    The soul of virgins trapped into my SSD
  • 0
    Win10 because I've a gaming PC. Would really like switching to Arch or Ubuntu.
  • 2
    Chrome OS -ducks for cover-
  • 0
    @Waves582 chromeos isn't bad because of shit like c9.io, but it really isn't too hard to put Linux on a Chromebook
  • 1
    @fuck2code sorry, they are bound to their master by a powerful spell
  • 0
    Linux at home, Mac at work, Windows in a VM and in a cloud instance for gaming.
  • 1
    Also, yeah. PC is not an operating system. When you mean Windows, say Windows.
  • 0
    Return 2;
  • 0
    I use all
    Pc as my main worksation with beafy spec and couple of monitors,

    Mac for my iOS development (i love the experience)

    And of course Linux gor my server back-end like NAS, testing web servers and backup sever
  • 1
    @gitpush you're not alone, one of my favorite machines is a nice old 486dx2 with dos 6 and windows 3.1
  • 0
  • 2
    @Floydian yeah, but I had to replace #7 with Caitlyn Jenner's dick since Trump's is far up his own ass
  • 0
    @jdatap Not necessarily, Unity is da bomb. I regretted upgrading and went back to 16.04.
  • 0
    @vincetrot Imo both unity and gnome are shit.
  • 1
    @Floydian yep, it matches the virgin cunt as well
  • 1
    Dual boot 1 and 3.
    But ever since i got Ubuntu i have not opened windows even once πŸ˜…. Why did i even go through the trouble of setting a dual boot.πŸ˜ͺ
  • 0
    @vityavv well, better than other DEs from my experience.. community-driven distros and DE tend to be less polished, probably because of their lack of ressources/corporate interest.
  • 0
    @M4xammo I was joking tbh :P

    But I'd love to take a look at those for one last time
  • 0
    @vincetrot ever tried KDE? I'm straying away from de-s right now but whenever I need to run one I always use it. Leaps and bounds better than gnome, imo
  • 1
    I use Amiga OS and OpenBSD.

    I also run them on a Mac.

    I am a vegan yoga jedi pokemon master also. And starting to follow a trend in which I don't eat anything with a shadow.

    I also only listen to the underground Indian Siberian music scene.
  • 0
    Debian linux
  • 0
    OSX for work, Windows 10 and Ubuntu for personal use.
  • 0
    Is this a bait
  • 0
    1. Gaming computer
    2. Main laptop
    3. Server
  • 0
    A pc with linux
  • 0
    1 and 3 for me.. eventually all of them since work is hinting about more cross platform applications.
  • 0
    All 3. My home computers dual boot Linux and Windows, and I use a Mac at work.
  • 0
    Windows 10. Because other desktops are garbage, just cant do things quickly.

    Linuxes (in 2018!) have issues with app dependencies.

    Macos simply dont work fine. It lags, it hangs, it never says what actually happens.
  • 2
    TypeWriter master race
  • 0
    Ubuntu 17.10 on laptop and Android 7.1.2 with Termux to code
  • 0
    4. FreeBSD
  • 0
    You forgot mainframe :(
    Z/OS :D
  • 0
    Not sure if legit question or just troll
  • 0
  • 0
    Mac at work. Linux for programming. Windows for gaymes n shit
  • 0
    Mac, since the first MBPr, back in 2012.

    I have to admit I have never been interested by Mac machines before that one, but I had the opportunity to try it for a week, and I adopted it quite immediately.
  • 0
    Psion Series 3a.

    Fight me IRL
  • 0
  • 0
    Ubuntu for REAL coding, Windows for f**king Java, C#, and other stupid stuff.
  • 0
  • 0
    But Microsoft dubbed the name personal computers? Macs was Macintoshes answer to pcs. Remember that one commercial. ¥hi I'm a pc." "HI I'm a Mac." @olback
  • 1
    I'm 84% sure that you've used the word PC just to see how angry people will get.
  • 0
    @vityavv yes, I must say that KDE is getting better with time and I liked it the last time I tried, but I didn't find a distro providing good defaults out of the box for it (which I think is very important) ; Kubuntu was the closest, but no power saving and suspend on lid closing for a laptop by default -> sad :(
  • 0
    @vincetrot KDE neon - Kubuntu but made by the KDE people instead of canonical - has those features (last time I installed)
  • 0
    @vityavv I must admit I never tried this one, because some people said that things were breaking often, but I think I will give it a try and see for myself, because I like KDE overall :)
  • 0
    @MaxDeepfield legit never had a lag that stretched beyon 10 seconds in a Mac and that wss only because I had Android studio and xcode( multiple instances of both) working simultaneously
  • 0
    @vityavv I just tried KDE Neon. After finding 2 horrible bugs in the settings app in 2 min max, I gave up. I think KDE have great potential, but imo it is not ready for prime time yet.
  • 0
    I have windows laptop with linux dual booted and I develop ios swift using osx on my virtual machine. So 1,2 & 3.
  • 1
  • 1
    @vityavv I take back what I said, the distros were the problem, Arch Linux + KDE is very satisfying!
  • 0
  • 0
    . <--- this describes it well enough, I don't think I need to say what I use haha
  • 0
    @vincetrot I've been running KDE Neon on all my home laptops and computers, love it!
Add Comment